Psycholog i pedagog
Zachęcamy do zapoznania się z informacją "Dla rodziców"
Drodzy Dorośli!
Sytuacja za naszą wschodnią granicą jest bardzo niepokojąca, wiąże się z niepewnością, wzbudza strach. Temat jest poruszany wszędzie- w domach, w szkołach, w sklepach, w miejscach pracy, w mediach. Informacje o wojnie na Ukrainie dochodzą do nas z każdej strony w różnych formach, te prawdziwe i nieprawdziwe, ale nie tylko do nas. Dzieci tak samo jak my, mają do nich dostęp. Nie zawsze znając pełne dane, nie rozumiejąc niektórych spraw, obserwują nasze nastawienie, zauważają emocje i też potrzebują wsparcia. Nam, dorosłym, jest trudno zrozumieć tą niebezpieczną sytuację, dzieciom jest jeszcze trudniej. Rozmawiajmy z nimi, odpowiadajmy na ich pytania w najbardziej racjonalny sposób, mówmy o emocjach, jednak znajdźmy umiar w tym przekazie, dostosujmy go do wieku. Jak to zrobić? Poniżej przekazujemy artykuł, który może być wsparciem w tych rozmowach. Zachęcamy do zapoznania się z nim, jest tam wiele wskazówek, które mogą okazać się pomocne.
Poniżej adres do artykułu:
https://dzieciecapsychologia.pl/jak-wspierac-i-czy-rozmawiac-z-dziecmi-o-wojnie-w-ukrainie
Pozdrawiamy serdecznie,
P. Stranc
T. Deskowski
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12
- bezpłatny numer, pod którym dzieci i młodzież mogą otrzymać wsparcie psychologiczne.
Telefon i czat internetowy są czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Czat nie wymaga logowania oraz instalowania żadnej aplikacji. Połączenia telefonicznie są bezpłatne,
a rozmówcy mają zapewnioną dyskrecję i anonimowość.
Link do strony Rzecznika Praw Dziecka, na której znajdą Państwo wszystkie informacje związane z Dziecięcym Telefonem Zaufania RPD: https://brpd.gov.pl/dzieciecy-telefon-zaufania-rzecznika-praw-dziecka/.
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Gnieźnie:
W związku rozpoczynającym się remontem siedziby Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gnieźnie przy ul. Wyszyńskiego 4 informujemy, że od 7 listopada 2022 do odwołania Poradnia będzie funkcjonowała w lokalu zastępczym przy ul. Paczkowskiego 16 w Gnieźnie ( w budynku po Domu Dziecka).
Budynek przy ulicy Wyszyńskiego 4 to siedziba Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Gnieźnie (budynek parterowy pogotowia). Rejestracja jest czynna od godziny 8.00 do 14.00. Kontakt z poradnią możliwy jest poprzez nr tel.601 435 196 lub e-mail:
poradnia@ppp.powiat-gniezno.plippp.gniezno@interia.pl
Wszelkie informacje na bieżąco przekazywane są na stronach internetowych jednostki: https://ppp.powiat-gniezno.pl/
W wejściu do budynku zainstalowano również skrzynkę pocztową, do której można wrzucać korespondencję. Obok skrzynki umieszczone są wnioski - zgłoszenie dziecka do poradni.
Sekretariat poradni jest czynny w godzinach 7.30. - 15.30.
POMOC PSYCHOLOGA - informacja UGiM w Witkowie
Gminna pomoc psychologa dla dzieci i młodzieży oraz ich rodzin w ramach profilaktyki i problemów uzależnień:
Poniedziałek
- dyżur w Szkole Podstawowej nr 1 w Witkowie w poniedziałki w godzinach 15:00 - 17:00 (budynek oświatowy),
- dyżur w Szkole Podstawowej nr 2 w Witkowie we wtorek w godzinach 14:00 - 16:00 (parter, gabinet psychologa/pedagoga, budynek B),
Szanowni Państwo,
W razie potrzeby jesteśmy do Państwa dyspozycji w godzinach naszej pracy. Można kontaktować się za pomocą platformy LIBRUS lub poczty e-mail. W wiadomości prosimy o informację jakiej dotyczy sprawy oraz o numer telefonu, pod który oddzwonimy.
Uwaga!
Istnieje możliwość kontaktu osobistego po wcześniejszym ustaleniu.
Dane kontaktowe: Sekretariat szkoły tel. (61) 4778 251
Paulina Stranc- psycholog szkolny: adres e-mail: paulina_str@wp.pl
Tomasz Deskowski - pedagog szkolny: adres e-mail: tomaszdeskowski@o2.pl
Psycholog szkolny - Paulina Stranc
godziny pracy:
poniedziałek: 8.00 - 12.30
wtorek: 8.00 - 13.00
środa: 8.00 - 11.30
czwartek: 8.00 - 13.00
piątek: 9.00 - 13.00
Zadania:
- diagnoza możliwości psychofizycznych uczniów oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
- pomoc rodzicom w zapobieganiu zaburzeniom zachowania oraz wspieranie funkcji wychowawczej rodziny,
- wspieranie rozwoju ucznia poprzez uczenie radzenia sobie ze stresem, trudnościami, niepowodzeniami szkolnymi a także wskazywanie efektywności technik uczenia się oraz rozwijanie indywidualnych predyspozycji i uzdolnień,
- wskazywanie odpowiednich form pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla dzieci oraz pomocy rodzinie.
Polecana literatura:
- Praktyczna psychologia rozwoju: red. Anna Izabela Brzezińska: "Psychologiczne portrety człowieka", GWP 2003.
- Książki napisane w formie rozmowy dzieci i dorosłych pt.: „Dzieci filozofują”: „Ja, co to takiego?”, „ Życie, co to takiego?”, „Dobro i zło, co to takiego?”, „Uczucia, co to takiego?”- Wydawnictwo ZAKAMARKI, Poznań, 2012.
- Seria książek E. Gruszczyk Kolczyńskiej dotycząca edukacji matematycznej, m.in.: „Dziecięca matematyka”, WSiP, Warszawa 1997, „Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki”.
- M. Bogdanowicz: „Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu”, Gdańsk 1999; „Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie”, Gdańsk 2003; „Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne wg. Hany Tymichowej", wyd. Harmoni, Gdańsk 2006.
- Bajki terapeutyczne M. Molickiej: „Bajkoterapia”, „Bajki terapeutyczne” – część I i II, Media Rodzina 2003.
Pedagog - Tomasz Deskowski
godziny pracy:
poniedziałek: 9.00 - 14.00
wtorek: 8.00 - 13.00
środa: 11.00 - 14.00
czwartek: 9.00 - 14.00
piątek: 8.00 - 12.00
W terminie 29.09. - 15.12.2014r., w naszej szkole, odbywały się warsztaty kompetencji wychowawczych „Szkoła dla rodziców i wychowawców cz.I”. Był to cykl 10 spotkań, które miały miejsce raz w tygodniu w godzinach popołudniowych. Podczas ich realizacji prowadzący korzystali z autorskich scenariuszy Joanny Sakowskiej (współtwórczyni programu w Polsce) odwołujących się do książek: Faber A., Mazlish E. (1996)
– „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” oraz Gordon T. (1991) – „Wychowanie bez porażek”.
W trakcie zajęć poruszone zostały następujące zagadnienia:
- Integracja grupy i poznanie się
- Granice
- Uczucia (dwa spotkania)
- Zachęcanie dziecka do współpracy
- Kary
- Zachęcanie do samodzielności
- Pomocna pochwała i zachęta
- Rozwiązywanie problemów i konfliktów
- „Wpisywanie” dziecka w rolę i uwalnianie od grania ról.